poniedziałek, 10 października 2011

Stosikowo

Widzę na blogach, że teraz dużo osób dodaje zdjęcia
swoich "stosików" ;-), a więc i ja wrzucę to co czytam.



Od góry:

1. "Mitologia Słowiańska" Aleksander Gieysztor- bo lubię wszelkie mitologie.

2. "Historia Magii" Eliphas Levi - podstawa teoretycznej wiedzy magicznej. Nie do odpuszczenia dla "zainteresowanych" !

3. "Dziedzictwo Bestii" Gerald Suster - biografia Aleistera Crowleya. Czuć bezkrytyczność,
zapatrzenie autora w Crowleya, mimo to czyta się świetnie ( ja już chyba 5 raz ;-)).

4. "Wendigo i inne upiory" Algernon Blackwood - bardzo nastrojowe opowiadania grozy, doceniane przez samego mistrza Lovecrafta. Z racji, że opowiadania Lovecraftowskie uwielbiam, sięgnęłam i po ten tomik. Nawet nieco podobny styl pisania - klimat jest!

5. "Historia Filozofii" Władysław Tatarkiewicz - robię powtórkę z rozrywki, na razie po raz kolejny czytam tom 1 nowego wydania. Wiedza w pigułce, łatwiej do przełknięcia.

6. "Taniec z Diabłem" Kirk Douglas - czytadło napisane przez znanego aktora. Może więcej niż czytadło, bo historia może złapać za serce.

7.  "Historia Lisey" Stephen King - kolejna książka Kinga na mojej półce. I choć od dawna King mnie rozczarowuje to ciągle daje mu kolejną szansę, nie mogę się oprzeć wypożyczeniu jego powieści gdy widzę jakąś w bibliotece. A "Historia Lisey"? Jeszcze nie wiem, ale obawiam się, że słabiutko ...bo książka od miesiąca na mojej półce, a ja nie mogę dobrnąć do 30 strony.



Sporo na mojej półce różnych "historii" ;-), dobrze że nie wliczyłam tu moich studenckich lektur bo tych historii byłoby trzy razy więcej. Czytania mam teraz dużo, ale cóż - pora dobra, w końcu jesień...

1 komentarz: